Logo szkoły Kontakte-dziennik

 

Gofry??? Proszę bardzo.

Klasa VIII miała ochotę na coś słodkiego, więc padło na gofry. Godzina wychowawcza pełna emocji, a wszystko dzięki możliwościom jakie daje nam nasza szkolna pracownia. 

K.Baran

Projektujemy i budujemy domy 

Na lekcji techniki uczniowie klasy 6 poznali podstawowe wiadomości dotyczące projektowania i budowy domu. Wykonali przekroje poziome i pionowe swojego wymarzonego mieszkania.Wcielili się w rolę architektów i projektantów wnętrz, tworząc bardzo ciekawe prace. Szóstoklasiści wykazali się niezwykłą kreatywnością. Podczas zajęć wykorzystywano narzędzia zakupione w ramach projektu 

D.Ławicka  

Pieczemy babeczki ! ! !

Wykorzystując sprzęt kuchenny zakupiony ze środków w ramach programu Laboratoria Przyszłości, możemy w pełni cieszyć się możliwością realizacji zajęć kulinarnych. Dzisiaj zapach wielkanocnych babeczek unosił się w całej szkole. A to za sprawą przedszkolaków, którzy próbowali swych sił w pieczeniu, oczywiście poradzili sobie świetnie. Zrobiło się bardzo świątecznie a babeczki smakowały wyśmienicie.

 D.Ławicka  

Pieczemy gofry 

Lekcja wychowawcza w klasie czwartej była dzisiaj na słodko.To takie małe przygotowania przed świętami. Oprócz babeczek wielkanocnych uczniowie piekli gofry. Wypieki były pyszne.

 A. Brewko  

Przyszywamy guziki

Doskonalenie umiejętności krawieckich na lekcji techniki w klasie piątej. Przyszyć guzik dla piątoklasistów to pestka. Teraz bez problemu zrobi ą to sami, nie prosząc nikogo o pomoc. Zdobyte umiejętności na pewno przydadzą im się gdy będą dorośli. Podczas zajęć korzystali z pracowni krawieckiej oraz akcesoriów potrzebnych do szycia- igły, nici, nożyczki- zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości.  

Dorota Ławicka 

Warsztaty metodą String Art 

Dnia 3 kwietnia dzieci z klasy drugiej wzięły udział w wielkanocnych warsztatach. Korzystając z naszej wspaniałej pracowni uczniowie wykonali wielkanocne zajączki metodą String Art. Jest to sztuka tworzenia obrazów, „malowania” przy pomocy gwoździ i sznurków. Dzieci były zachwycone, a efekty są spektakularne. Dziękujemy Pani Beacie Detko za bardzo ciekawe i kreatywne zajęcia. 

A. Stachowiak 

Laboratoria przyszłości

Nasza szkoła bierze udział w programie Laboratoria Przyszłości, który został ogłoszony i wprowadzony przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. W ramach programu Szkoła Podstawowa im. Wincentego Witosa w Czerlejnie otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 60 000zł na zakup wyposażenia, potrzebnego 
w  kształtowaniu i  rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i kreatywnego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym. 
Od września 2022 roku systematycznie na naszej stronie internetowej oraz na profilu szkoły na portalu Facebook zamieszczamy relacje ukazujące, w jaki sposób wykorzystywany jest sprzęt i wyposażenie pozyskanie dzięki programowi Laboratoria Przyszłości. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony internetowej i szkolnego Facebooka. Będzie się działo!

Małgorzata Borowska

Nowa pracownia - Laboratoria Przyszłości

Wraz z wdrażaniem do szkół w 2022r przez MEN projektu „ Laboratoria Przyszłości ” rozpoczęliśmy pracę nad adaptacją pomieszczeń po szatni na pracownie z tematycznymi kącikami warsztatowymi. Sala po gruntownym remoncie: to nowa instalacja elektryczna, CO, doprowadzona woda i odpływ kanalizacyjny, nowe okna doświetlające pomieszczenie oraz odpowiednia wykładzina podłogowa. W roku szkolny 2022/2023 pozyskaliśmy miejsce na zajęcia techniczne, można teraz prowadzić w odpowiednich warunkach zajęcia kulinarne, krawieckie czy majsterkowanie.

M.Borowska

Zajęcia z zestawami lego education

Wśród pomocy pozyskanych z programu Laboratoria Przyszłości są zestawy lego education, które rozpracowywali pierwsi pasjonaci.

Dzisiejsze zajęcia fizyki w klasie ósmej !

Tematem lekcji były obwody elektryczne, napięcie było czuć w powietrzu W zajęciach wykorzystaliśmy elementy sprzętu z projektu Laboratoria Przyszłości.
A.Brewko

Piernikowe szaleństwo

Piernikowe szaleństwo na technice w klasie 6 z wykorzystaniem sprzętu gospodarstwa domowego pochodzącego z projektu Labolatoria Przyszłości. 
D.Ławicka

KODUJEMY!!!!

Wykorzystując pomoce zakupione w ramach programu LabolatoriaPrzyszłości najmłodsze przedszkolaki rozpoczęły zabawę w kodowanie.
D.Ławicka

 Klocki lego 

Nauka przez zabawę z wykorzystaniem klocków Lego z projektu #LaboratoriaPrzyszłości

A.Waleriańczyk

Pieczemy pierniczki w świetlicy 

A.Adamska.


Jemy zdrowo, kolorowo !!! 

Wykonanie soków owocowych i owocowo- warzywnych przez przedszkolaków.
Zajęcia przeprowadzone zostały z użyciem sprzętów zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

D.Ławicka  A.Waleriańczyk

Czy jesteśmy symetryczni???

Sprawdzali to uczniowie klasy 6 na zajęciach z koła matematycznego. Wyniki nas bardzo zaskoczyły okazało się również, że liście choć wydawałoby się, że to wzór symetrii, wcale nie muszą być symetryczn.  A jako relaks przed ciężkim dniem pobawiliśmy się Punktowcami. Śmiechu było co nie miara
Na zajęciach korzystaliśmy z aparatu fotograficznego otrzymanego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości

K.Baran

Och, te poziomice !!!

W ostatnich tygodniach uczniowie klasy V na lekcji geografii zdobywali wiedzę na temat ukształtowania powierzchni Ziemi, poznawali barwy hipsometryczne, odczytywali wysokości bezwzględne i względne. Aby lepiej utrwalić trudne pojęcie poziomicy uczniowie , jako zadanie domowe wykonywali model formy terenu z naniesionymi barwami hipsometrycznymi. Klasa piąta poradziła sobie z tym zadaniem znakomicie.
W trakcie lekcji wykorzystaliśmy sprzęty z programu Laboratoria Przyszłości.

D.Stefańska

Azymut na chemię

Zajęcia koła fizyko-chemicznego "Azymut na chemię" to szybka krystalizacja siarki. To nie był koniec doświadczeń. Dzięki sprzętowi zakupionemu z programu Laboratoria Przyszłości, członkinie i członkowie koła uczyli się lutować Na początek, za pomocą lutownicy i cyny, łączyli przerwane przewody.
Na następnych zajęciach będziemy tworzyć obwody elektryczne i nie tylko .
 
A.Brewko